BESZÁMOLÓ
A NAPRAFORGÓ KISVIRÁG ALAPÍTVÁNY 2013.-IK ÉVI TEVÉKENYSÉGÉRŐL
A 2010.-ben létrehozott Alapítvány 2013.-ben továbbfolytatta a családi napközi működtetésére felkészítő tanfolyamát, melyet program akkreditáltatott 2013 januárjában, ezáltal is még magasabb színvonalra emelve a képzést.
Szervező munkájának köszönhetően nőtt az Alapítványt támogatók létszáma, egyúttal az ebből származó bevétele.
A kuratórium körültekintő gazdálkodásának eredményeként, az oktatásból és a támogatásokból folyamatosan támogatott családi napközik és óvodák működtetését mintegy 7,800,000,-Ft összegben, valamint 48 hallgatónak tanfolyami díjmentesen tudta a képzést biztosítani.
Az Alapítvány 2013. évben a feladatának és fizetési kötelezettségének határidőre eleget tudott tenni.
A kuratórium létszáma 3 fő. Elnök: Tóthné Barabás Tímea, tagok: Málnai Andrea, Kőhidi Andorné.
2013. augusztus 28.-tól a kuratórium elnöki tisztségét -5/2013 kuratóriumi határozat alapján-, átmenetileg (Bíróság jogerős végzéséig) Varga Zoltán alapító látta el, az elnök asszony lemondása miatt.
A kuratórium üléseiről minden esetben jegyzőkönyv készült, melyet határozat zárt le.
A kuratórium 15 alkalommal tartott ülést, melyen tagjai személyesen vettek részt (2013. augusztus 28.-ig, a fent leírtak következtében azt követően Varga Zoltán).
Az üléseken készült jegyzőkönyvek és határozatok nyilvánosan elérhetők az Alapítvány honlapján.
A jegyzőkönyvek szerint 2013. évben a kuratórium tagjai egyhangú szavazással összesen 23 + 9 határozatot hoztak. Ebből 13 támogatásról, egy a 2012. évi jelentések, beszámolók elfogadásáról, 1 munkaügyről, 1 kuratóriumi elnöki jog gyakorlásáról, 1 a Felügyelő Bizottság kinevezéséről, 1 Felügyelő Bizottság ügyrendjének elfogadásáról, 1 az Alapítvány Alapító okiratának módosításáról, 1 az Oktató Terem bérléséről, 1 az új székhely bérléséről szólt.
Fontosabb döntések és tevékenységek 2013. évben:
- 9 kuratóriumi határozat született, mintegy 48 hallgató tanfolyami díjának támogatásáról,
- egy, havonta 300 ezer, majd 500 ezer Ft-ra vonatkozó, visszavonásig érvényes támogatás, valamint 2 alkalommal rendkívüli 1 – 1 milliós Ft támogatás egyöntetű megszavazása az Aranyló Napraforgó Alapítványnak,
- 12 sikeres felnőttképzési tanfolyam lebonyolítása, melynek során 163 tanuló tett sikeres záróvizsgát
- főállású tanfolyamvezető és egy négy órás oktató alkalmazása
- zavartalan együttműködés az Alapítókkal,
- az Alapítvány tevékenységének folyamatos elemzése,
- az átmenetileg rendelkezésre álló pénzeszközökkel való eredményes gazdálkodás,
- az Alapítvánnyal kapcsolatos tájékoztatások,
- a folyamatos pénzbeli eszközök szétosztása, nem tett lehetővé rövid, vagy hosszú távú lekötést,
- pénzbeli támogatások elfogadása
- önkéntesek alkalmazása
Az Alapítvány működéséhez minden személyi és technikai feltétel adott volt.
Az Alapítvány irodai tevékenységét székhelyén, majd leendő székhelyén a 1147 Budapest, Fűrész u. 13/a folytatta.
A könyvelési feladatokat a Trendbox Kft. látta el.
Az Alapítvány nyilvánossága
A kuratórium elnöke minden hónap első hétfőjén nyilvános fogadóórát tartott.
A fogadóórán biztosította az Alapítvány működésével kapcsolatos eredeti jegyzőkönyvekbe, határozatokba való betekintést.
Az Alapítvány hónlapját folyamatosan frissítette, aktualizálta (www.napforgokisvirag.hupont.hu)
a/ számviteli törvény szerinti beszámoló
Az Erste Banknál vezetett bankszámla év végi (2013. december 31.) egyenlege:
folyószámlán: 2,069,306,- Ft
házi pénztárban: 813,579,- Ft
összesen: 2,882,885,- Ft
Bevétel összesen: 14,322,556,- Ft
Közhasznú tevékenység ráfordításai: 7,800,000,- Ft
Működési költségek: 1,197,660,-Ft
Bérköltségek: 3,300,576,-Ft
b/ gazdálkodás eredménye
A 2013. évi feladatainkat körültekintő gazdálkodással tudtuk teljesíteni. Ehhez megfelelő fedezet állt rendelkezésünkre az Alapítványi támogatásokból, a lebonyolított tanfolyamok bevételeiből.
2012. évi eredménytartalék: 34eFt
2013. évi eredmény 2024eFt
előző évi eredmény felhasználásra kerül, így az eredménytartalék: 2058eFt
2013. december 31-i záró pénzeszköz 2883eFt
c/ közhasznú jelentés
A jelentés gazdasági adatai megfelelnek a számviteli beszámoló fontosabb adatainak.
a/ az Alapítókkal a munkakapcsolat folyamatos. Támogatásukra minden esetben számíthattunk.
Kuratórium az elnök leköszöntével is folytatta munkáját, és az alapítók célkitűzéseinek minél sikeresebb végrehajtását.
A családi napközi működtetésére felkészítő tanfolyam, valamint a cégektől és magánszemélyektől befolyt támogatások az Alapítványnak folyamatos pénzforrást biztosított nemes céljai elérése érdekében.
Az Alapítók megköszönve a kuratórium hathatós munkáját, kiemelték, hogy az Alapítvány létrehozásának gondolata, a nők munkához való segítése, a munkavállalás sikeres támogatása maradéktalanul megvalósul és a támogatásra felajánlott pénzösszeg is olyan Alapítványhoz kerül, ami szintén elsődleges céljának a munkahely teremtést tekinti, azáltal is, hogy maga hoz létre munkahelyeket, átvitt értelemben pedig, azzal hogy a munkavállalók gyermekeit fogadja és magas színvonalon elhelyezi intézményeiben, ezzel is biztosítva a családos nők nyugodt munkavégzését. Az Alapító okirat módosítására is azért volt szükség, hogy az Alapítvány több családi napközit és óvodát is támogathasson, bevonva a támogatottak körébe a térítési díjat szedő intézményeket is.
b/ Könyvelő: Feladatát szakszerűen, az adózási és adatszolgáltatási kötelezettségeket határidőre teljesítette. Egész évben segítette a kuratórium munkáját.
c/ Bankkapcsolat: Az Erste Bank ügyintézői tanácsaival segítette, az Alapítvány banki/ pénzügyi munkáját. A kisebb problémák megoldásában is számíthattunk segítőkészségükre.
d/ Oktatók: Szabó Ágnes, Csuberda Orsolya, majd Szekeres Bea munkavállalók tudása, állandó önképzése, az oktatások zavartalan és magas színvonalú lebonyolítása is hozzájárult az Alapítvány sikereinek eléréséhez.
e/ Támogatott Alapítvány: A megtámogatott Alapítvánnyal szoros és zavartalan az együttműködés, a támogatási szerződésben megfogalmazottaknak teljes egészében eleget tett.
f/ Önkéntesek: az önkéntes munkavállalók segítségnyújtása, nagyban hozzájárult az oktatók tudásának növeléséhez, fizikai segítségük pedig az oktatások zavartalan lebonyolításához járult hozzá. Nagy segítséget jelentett a honlapunk frissítése, állandó és aktuális tartalommal való feltöltése.
ÖSSZEFOGLALÁS
Az Alapítvány 2013. évi tevékenysége az Alapító Okiratban foglalt célkitűzéseknek maximálisan eleget tett, munkáját hatékonyan és a köz legnagyobb elismerésével folytatta. Maradéktalanul megvalósult az Alapítók alapító okiratban lefektetett szándéka, hogy segítse a nőket a munkaerőpiacon való sikeres részvételben, támogasson olyan gyermekekkel foglalkozó intézményt, ami magas színvonalon járul hozzá a gyermekek testi és szellemi, lelki fejlődéséhez. A fent leírtak alapján az Alapítvány kuratóriuma 2013. évben is mindent megtett azért, hogy az Alapító Okiratban szereplő célkitűzések megvalósuljanak.
Az Alapítók segítségnyújtása és a kuratórium közötti jó együttműködés is segítette az Alapítvány munkáját.
A kuratórium vezetője, majd az elnöki jogot átmenetileg gyakorló alapító tag 2013. évben is a napi feladatokat felelősséggel, elkötelezetten végezték, annak ellenére, hogy a kuratóriumi elnök, elnöki tisztségét augusztus végétől már nem gyakorolta. A kuratórium széles körű marketing tevékenysége hozzájárult a tanfolyamok sikeres lebonyolításához, a jelentkezők magas létszámához, és támogatók megnyeréséhez.
A kuratórium igyekezett a legnagyobb létszámban támogatni hallgatóit a lehetőségeihez mérten, figyelembe véve a felajánlott pénzbeli támogatás zavartalan teljesítését. Jövőbeli feladataink között elsődleges szempont a kitűzött célok, további megvalósítása, a 2013.évi eredményei követendő tendencia a 2014. évben is, lehetőség szerint még több támogatás szétosztásával.
A kapott visszajelzések is sikereinket igazolják.
Az Alapítvány kuratóriuma megtárgyalta:
- a 2013. évről szóló szöveges beszámolót,
- a számvitele törvény szerinti beszámolót, mérleget és eredmény kimutatást,
- a Közhasznú jelentést, a számviteli beszámolóval egyező adatokkal,
- az Alapítvány költségvetését
A fent leírtakat a kuratórium tagjai a megbeszélés után elfogadták.
A kuratórium elnöke – az éves beszámoló adta lehetőséget is felhasználva – elismerését és köszönetét fejezi ki a kuratórium tagjainak, a könyvelőknek, ügyvédnek, tankönyvi rektoroknak, oktatóknak, támogatóknak, önkénteseknek és mindazoknak, akik az Alapítvány tevékenységét az elmúlt évben munkájukkal segítették.
Budapest, 2014. március 27.
Zavatyil Zsuzsanna
kuratóriumi elnök